NO SQL


با توجه به رشد علم و فناوری در همه زمینه ها و افزایش حجم داده ها دیگر پایگاه داده های قدیمی به دلیل مقیاس پذیری و پیچیدگی آنها پاسخگوی نیاز کاربران نمی باشند ، در نتیجه از پایگاه داده های NO SQL استفاده می شود.

در سیتم no sql داده های وارد شده می تواند در هر زمان تغییر نوع پیدا کرده و این سیستم است که باید خودش را با آن مطابق کند. همچنین در این سیستم چند سرور بودن به خاطر هوشمندی و بالا بودن سطح سیستم هیچ مانعی برای ادامه کار نمی باشد و به جهت افزایش سرعت بازیابی اطلاعات ، داده های پراستفاده در Cache نگهداری می شوند که این امر منجر به بالا رفتن بسیار زیاد سرعت سیستم می شود.

در این سیستم الگوریتم های هوشمندی به کار رفته است که دیگر نیازی به طراحی پایگاه داده نمی باشد و بر اساس ورودی های برنامه نویس و کاربر و تعیین نوع نیازمندی ها و پلتفرم و سایر شرایط محیطی نوع ذخیره سازی و مدیریت داده ها پیاده سازی می شود.

توجه داشته باشید که این پایگاه داده جایگزینی برای پایگاه داده های قدیمی مانند MySQL یا Oracle نیست بلکه یک راه حل صحیح تر برای ذخیره و بازیابی اطلاعات حجیم می باشد.

در این راستا شرکت منظومه نگاران وب توانایی اجرای پروژه های مختلف با MongoDB که یکی از انواع Nosql می باشد را داشته و داده های بسیار پیچیده ای را با این روش طراحی و اجرا نموده است.